آموزش ریستور بک آپ در دایرکت ادمین (از طریق 2 روش ساده)

آموزش ریستور بک آپ در دایرکت ادمین

بعد از بکاپ گیری در دایرکت ادمین یک مدیر سرور و یا وب مستر باید به نحوه ریستور بک آپ در دایرکت ادمین آگاه باشد تا در مواردی که سایت دچار مشکل شد و اطلاعات آن از دسترس خارج شد بتوانید آخرین اطلاعات بکاپ گیری شده در دایرکت ادمین را بازگردانی کند.

در این آموزش ما به دو روش اقدام به ریستور بک آپ در دایرکت ادمین می‌کنیم، روش اول از طریق محیط کاربری دایرکت ادمین و روش دوم توسط دسترسی مدیر و یا ادمین دایرکت ادمین جهت بازگردانی اطلاعات مشتریان

 

مراحل ریستور بک آپ در دایرکت ادمین

روش اول: در این روش شما ابتدا باید توسط اطلاعات دایرکت ادمین که از میزبان وب‌سایت خود دریافت کرده‌اید وارد ناحیه کاربری دایرکت ادمین وب‌سایت خود شوید.

login-ریستور بک آپ دایرکت ادمین

سپس بر روی دکمه Create/Restore Backups کلیک کنید در این صفحه شما همزمان می‌توانید دو کار بکاپ گیری و ریستور بک آپ در دایرکت ادمین را انجام دهید.

در این آموزش ما فقط به بحث ریستور خواهیم پرداخت، حالا باید شما فایل بکاپی که از قبل از وب‌سایت خود تهیه کردید را در این بخش وارد نمایید، بکاپ های وب‌سایت شما در دایرکتوری backups و در روت هاست شما یعنی در کنار public_html قرار خواهند گرفت.

از بخش Select a File to Restore فایل خود را انتخاب کنید و بر روی Select Restore Options کلیک کنید تا عملیات ریستور بک آپ در دایرکت ادمین با موفقیت انجام شود.

 

restore backup-ریستور بک آپ دایرکت ادمین

حالا برای بررسی موفقیت‌آمیز بودن عملیات ریستور بکاپ به بخش Message System رفته و در این بخش پیام سیستم را مشاهده کنید.

به هر دلیلی اگر عملیات بازگردانی اطلاعات در دایرکت ادمین به درستی انجام نشد می‌توانید مشکل خودتان را به میزبان وب‌سایت گزارش دهید تا آن‌ها با داشتن دسترسی بالاتر این کار را برای شما انجام دهند.

message system-ریستور بک آپ دایرکت ادمین

 

روش دوم نحوه ریستور بک آپ در دایرکت ادمین با دسترسی مدیر

در این روش زمانی که مدیر سرور و یا مسئول هاستینگ در نظر دارد تا اطلاعات یک وب‌سایت را بازگردانی کند و یا عملیات انتقال سایت را انجام دهد باید از این روش اقدام به بازگردانی اطلاعات کند.

برای کانفیگ سرور جهت گرفتن بکاپ و یا ریستور بکاپ ابتدا با دسترسی ادمین وارد بخش مدیریت دایرکت ادمین شوید، سپس از بخش Admin Tools بر روی Admin Backup/Transfer کلیک کنید.

admin backup restore-ریستور بک آپ دایرکت ادمین

قبل از اقدام به ریستور بک آپ در دایرکت ادمین باید فایل مربوط به بکاپ سایت موردنظر را در مسیر /home/admin/admin_backups/ قرار دهید تا فایل مربوطه در این بخش لیست شود.

سپس از بخش Restore Backup باید ۳ بخش مهم مشخص شده در عکس را طی کنید، در اولین قدم باید مسیر فایل بکاپ را مشخص کنید که از قبل فایل را در مسیر موردنظر قرار دادیم اگر هم در نظر دارید بکاپ موجود بر روی یک سرور دیگر را از طریق ftp بازگردانی کنید می‌توانید از مورد ftp استفاده نمایید.

restore with admin permission-ریستور بک آپ دایرکت ادمین

در قدم دوم باید آی پی الحاق شده به بکاپ بازگردانی شده را مشخص کنید، چون روی سرور ما یک ای پی موجود هست و می‌خواهیم بر روی سرور خودمان وب‌سایت مذکور فعال شود گزینه دوم یعنی Use the IP from the list را حتماً انتخاب می‌کنیم.

در بخش select file هم باید فایل مربوط به بکاپ سایتی که قصد ریستور کردن بکاپ آن را دارید مشخص کنید.

اخیراً مشکلی رو برخورد کردیم باهاش که برای شما به اشتراک می‌گذارم تا اگر مانند ما به مشکل خوردید بتوانید راحت و بدون مشکل آن را برطرف کنید.

در مواقعی که شما فایل را انتخاب کردید و روی submit برای بازگردانی کلیک کردید و در بخش message system به ارور برخوردید این مشکل به دلیل نام فایل بکاپ شماست برای رفع آن فقط کافی است اسم فایل را به نام یوزر مربوط به هاست قبلی و یا کنونی تغییر بدید و بعد دوباره دکمه submit کلیک کنید.

امیدوارم آموزش ریستور بک آپ Directadmin برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشه، لطفا سوالات و نظرات خودتان را در انتهای همین صفحه مطرح بفرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نقی پور

با سلام و ادب
لطفاً نحوۀ انتقال فایلهای حجیم بک آپ به پوشه /home/admin/admin_backups/ با دسترسی ssh را هم آموزش دهید.

ممنونم

سام

با سلام ضمن تشکر از درج این مطلب مفید
از حضورتون یک راهنمایی میخواستم
بنده سرور مجازی دارم و مجبور به نصب مجدد لینوکس و دایرکت ادمین شدم. بعد از نصب دایرکت ادمین یک یوزر رو دستی وارد کردم و الباقی یوزرها رو طبق بخش دوم آموزش شما و با بک آپی که از قبل داشتم وارد کردم
الان یک مشکل دارم
برای بک آپ گیری فقط همان یک یوزری که دستی وارد کردم را نمایش میدهد ( با اینکه در سطح ادمین تمامی یوزرها قابل رویته)
در سطح ریسلر هم وقتی لیست یوزرها رو فرا خوانی میکنم فقط همان یک یوزری که دستی وارد کردم نمایش داده میشه
الان دقیقا مشکل از کجاست
من میخوام تمامی یوزرها در سیستم بک آپ قابل رویت باشند تا بطور مستمر بتوان بک آپ گیری رو انجام بدم که الان با توجه به مشکلی که عنوان کردم ، شدنی نیست!
ممنون میشوم راهنمایی بفرمائید.
پیشاپیش از راهنمایی که مساعدت میکنید و وقتی که برای مطالعه متن بنده گذاشتید کمال تشکر را دارم.
متشکرم

مهمان

با عرض سلام وخسته نباشید
من از یک هاست با پنل دایرکت ادمین به یک هاست دیگر با پنل دایرکت ادمین کوچ کردم از هاست اول فول بک آپ گرفتم و در هاست دوم ریستور کردم اما متاسفانه سایت بالا نیامد که با سیستم وردپرس بود بعد از تنظیم دیتابیس و تغییر رمز آن در هاست دوم سایت بالا آمد اما با این تفاوت که صفحه مربوط به نصب وردپرس بالا می آید طبق این آدرس http://www.chapgarshop.ir/wp-admin/install.php با توجه به اینکه بنده اطلاعات زیادی روی سایت دارم و برعکس دانش کافی در این زمینه ندارم از اساتید خواهشمندم مشکل بنده را حل کنند با تشکر

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link