آموزش کامل رفع خطا the domain already exists در سی پنل

آموزش کامل رفع خطا the domain already exists

یکی از مشکلات رایجی که مدیران سرور به خصوص استفاده‌کنندگان از cpanel باید با نحوه حل آن آشنا باشند رفع خطا the domain already exists می‌باشد.

این مشکلی زمانی بروز می‌کند که از قبل بر روی سرور شما آثاری از دامنه موردنظر وجود داشته باشد مثل وجود dns، پوشه home مربوط به دامنه و یا پارک بودن دامنه، در این موارد شما باید به عنوان مدیر سرور و با داشتن دسترسی whm می توانید اقدام به رفع خطا the domain already exists کنید.

 

مراحل رفع خطا the domain already exists

قدم اول: در ابتدا با دسترسی whm از طریق یکی از پورت‌های ۲۰۸۶ و یا ۲۰۸۷ به کنترل پنل لاگین کنید. البته ممکن است شما یا فردی که کانفیگ سرور شما را انجام داده است پورت‌های پیش‌فرض را تغییر داده باشد پس با پورت تعیین شده ورود را انجام دهید.

سی پنل دارای اسکریپت‌های قدرتمندی جهت مدیریت پنل و سرویس‌ها از طریق ssh می‌باشد. قبل از رفتن به whm ابتدا با لاگین به ssh دستور زیر را وارد کنید.

scripts/whoowns yourdomain.com/

اگر در خروجی چیزی مرتبط با نام دامنه برای شما نمایش داده شد بیانگر وجود آدرس دامین به صورت Addon Domain و یا Parked Domain می‌باشد. اگر خروجی هم دریافت نکردید باز ادامه مطلب را بخوانید.

قدم دوم: این بخش را زمانی بررسی کنید که از دستور بالا خروجی دریافت کرده باشید، در غیر این صورت به مرحله سوم بروید. حالا وارد بخش whm سرورتان شوید، در این قسمت به دنبال دامنه موردنظر در لیست Parked Domain و یا Addon Domain های موجود بر روی cpanel باشید. اگر آدرس دامنه شما در این بخش‌ها وجود داشت پس از اطمینان از عدم نیاز، آن را به طور کل حذف نمایید.

parked domain-فع خطا the domain already exists in the apache configuration

قدم سوم: با رفتن به بخش Delete a DNS Zone به نبال zone مرتبط با دامنه خود باشید و آن را حذف کنید وجود حتی یک zone از اطلاعات dns دامنه باعث بروز خطا the domain already exists in the apache configuration موقع اضافه کردن دامنه در cpanel خواهد شد.

وجود zone برای دامنه موردنظر بر روی هاست به معنی آن است که دامین مربوطه کماکان بر روی سرور وجود داشته و به همین دلیل اجازه ایجاد هاست را به شما نخواهد داد.

delete dns zone-رفع خطا the domain already exists in the apache configuration

همان‌طور که در ابتدای آموزش هم گفتیم سی پنل دارای اسکریپت‌های قدرتمندی است که امکان مدیریت cpanel را به صورت دستوری هم می‌دهد. برای انجام مرحله سوم توسط دستور و از طریق ssh کافی است از دستور زیر استفاده کنید به صورت اتوماتیک تمامی zone های مرتبط حذف خواهند شد.

scripts/killdns yourdomain.com/

قدم چهارم: حالا از طریق ssh تمامی مسیرهای موجود را بررسی کنید و در صورت وجود تمامی آثار مربوطه را پاک کنید، البته حتماً قبل از هر اقدامی از اطلاعات، یک بکاپ در cpanel تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل و یا حذف اشتباه اطلاعات را بازگردانی کنید.

به طور کلی هدف ما انجام تمامی این مراحل حذف ردپاهایی است که سبب بروز این مشکل شده و به ما اجازه ساخت هاست را برای دامنه موردنظر نمی‌دهند.

etc/named.conf/
usr/local/apache/conf/httpd.conf/
var/named/(yourdomain.com).db/
etc/userdomains/
etc/localdomains/
var/cpanel/users/(username)/
var/cpanel/userdata/(username)/main/

در خطوط بالا به جای yourdomain.com آدرس دامنه موردنظر و به جای username آدرس کاربری مربوط به دامنه را وارد کنید.

قدم آخر: حالا کافی است یک‌بار دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید تا سرویس cpanel ریست شده و تغییرات اعمال شده توسط شما لحاظ گردد. البته بعد از هر تغییری شما باید دستورات زیر را جهت بروزرسانی تنظیمات وارد نمایید در غیر این‌صورت ممکن است بدون آنکه شما متوجه شوید با اینکه مشکل رفع شده کماکان ارور the domain already exists را مشاهده نمایید.

service cpanel restart
scripts/updateuserdomains/

عملیات رفع خطا the domain already exists in the apache configuration در سی پنل به اتمام رسید، حالا می‌توانید آدرس دامنه موردنظر خودتان را به صورت Addon Domain و یا Parked Domain اضافه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link