آموزش تغییر ورژن php در دایرکت ادمین (فعال کردن ورژن دلخواه)

آموزش تغییر ورژن php در دایرکت ادمین

یکی از امکاناتی که پنل دایرکت ادمین در اختیار شما می‌گذارد و برای کاربران شما هنگام خرید هاست ممکن است دارای اهمیت و اولویت باشد قابلیت تغییر ورژن php در دایرکت ادمین است. توسط این خاصیت شما می‌توانید اختیار انتخاب ورژن php را به کاربر بدهید تا در صورت نیاز به ورژن های بالاتر و یا پایین‌تر متناسب با اسکریپت و یا cms آن‌ها بتوانند استفاده لازم را ببرند.

برای اعمال قابلیت Php Selector در دایرکت ادمین و انجام مراحل کانفیگ سرور باید شما دسترسی روت لینوکس را داشته باشید و این بدین معناست که باید شما مدیر سرور باشید. ورژن Custom Build دایرکت ادمین شما باید حتماً ۲ باشد و اعمال این تغییرات در ورژن قدیمی ۱ ممکن نخواهد بود و شما باید قبل از ادامه‌ی کار Custom Build خود را آپدیت نمایید.

برای این منظور می‌توانید از آموزش آپدیت کاستوم بیلد (Custom Build) در دایرکت ادمین استفاده نمایید.

 

مراحل تغییر ورژن php در دایرکت ادمین

خوب بریم سراغ مراحل اعمال قابلیت php selector در دایرکت ادمین، برای اینکار دستورات زیر را وارد کنید تا بتوانید Option های دایرکت ادمین را تصحیح و مجدد آپدیت و Recompile نمایید.

cd /usr/local/directadmin/custombuild
nano options.conf

طبق تصویر زیر شما می‌توانید دو ورژن و دو Php Handler برای ورژن‌های متفاوت خود انتخاب نمایید (شما می‌توانید از ورژن های ۵٫۳/۵٫۴/۵٫۵/۵٫۶/۷٫۰ استفاده کنید.)

options-تغییر ورژن php در دایرکت ادمین

برای اعمال تغییر ورژن php در دایرکت ادمین باید تغییرات را ذخیره کرده و پس از آپدیت Option ها یک Recompile مجدد انجام بدید.

تمامی مراحل ذکر شده با دستورات زیر انجام می‌شود.

cd /usr/local/directadmin/custombuild
build update/.
build php n/.

پس از پایان اجرای دستورات بالا و عدم دریافت ارور در خروجی حال کاربر در بخش Domain Setup می‌تواند ورژن موردنظر خود را انتخاب نمایید.

البته در بسیاری از موارد نیازی به تغییر ورژن php در Directadmin نیست و به دلایل امنیتی هم توصیه نمی‌شود مگر در موارد ضروری این قابلیت را فعال نمایید.

به دلیل اینکه در این حالت مجبور هستید برای هر ورژن سیاست‌های امنیتی قویی را پایه‌ریزی کرده و یا استفاده از ورژن های پایین Php ممکن است با داشتن مشکلات امنیتی جدی سرور شما را در معرض خطرات جدی امنیتی قرار دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۳ / ۵. تعداد آرا: ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

سلام
ممنون از اموزشتون من می خواستم بدون که این انتخاب ورژن پی اچ پی ر ومیشه توی دایرکت ادمین نال شده استفاده کرد چون اینو نصب کردم ولی متاسفانه فعال نشد

نــــNedaــــدا

سلام
داخل هاست دایرکت ادمین چطور باید اینکار رو انجام بدیم ؟

علی رضا محمدزاده

سلام وقت بخیر
انتقال اسکریپت به دایرکت ادمین از ورژن های پایین تر PHP رو برای سایتم اعمال کنید چقدر هزینه داره

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link