آموزش انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل (در 3 دقیقه)

آموزش انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل

در این جلسه به نحوه انتقال سایت از کنترل پنل دایرکت ادمین به سی پنل به طور کامل خواهیم پرداخت. ممکن است در بسیاری از مواقع به دلیل ضعف خدمات هاستینگ قبلی خود مجبور به خرید هاست جدید و انتقال به سرویس‌دهنده‌ی دیگری باشید و میزبان جدید شما هاست خود را با سی پنل ارائه کند.

در صورتی که هاست لینوکس کنونی شما دارای پنل دایرکت ادمین است در این مواقع باید از روش زیر که جز کاملترین و مطمئن‌ترین روشها برای انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل است استفاده نمایید.

این روش در کلیه‌ی پنل ها قابل اجراست و چنانچه قصد انتقال سایت از سی پنل به دایرکت ادمین را نیز داشته باشید این راه پاسخگوی نیاز شماست و سایت شما را بدون مشکل و دریافت خطا منتقل می‌کند.

 

مراحل انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل

برای انتقال سایت از Directadmin به Cpanel باید ابتدا وارد ناحیه‌ی کاربری دایرکت ادمین خود شده و تمامی فایل‌های هاست خود در مسیر public_html را به صورت فایل فشرده درآورده و در روت هاست لینوکس سی پنل خود دانلود نمایید سپس تمامی فایل‌ها را از حالت فشرده خارج کرده و سپس باید یک دیتابیس و یک یوزر برای پایگاه داده خود بسازید.

پس از ساخت پایگاه داده خود و Join کردن یوزر به آن باید از اطلاعات دیتابیس کنونی وب‌سایت خود یک بکاپ با پسوند sql. تهیه کرده و با لاگین به بخش phpmyadmin سی پنل خود در بخش Import دیتابیس مربوطه را ایمپورت نمایید.

حال باید فایل config سیستم مدیریت محتوای خود را بازکرده و اطلاعات جدید دیتابیس سی پنل را در آن وارد نمایید تا اتصال سایت با پایگاه داده جدید برقرار شود.

مراحل انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل

چنانچه وب‌سایت شما دارای دیتابیس‌های متفاوتی می‌باشد باید از تمامی آن ها تک‌تک Export گرفته و در سی پنل خود Import نمایید.

با آموزش انتقال سایت از دایرکت ادمین به سی پنل که در بالا برای شما شرح دادیم شما به راحتی از هر پنلی در سمت مبدأ می‌توانید اطلاعات وب‌سایت خود را به هر پنلی در مقصد انتقال دهید این روش عمومی و بدون تغییر برای انتقال سایت می‌باشد.

چنانچه تاکنون از لوکال هاست برای تست استفاده کرده اید می توانید از آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۵

اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا

خیلی ممنون مطلب خوبی بود من یه مشکل دارم تو انتقال از ارائه دهنده خواستم منتقل کنه بعد از انتقال سایت از دسترس خارج شد الان دوباره دامنه رو دادم به هاست قبلی حدود ۱ ما هست که میخوان منتقل کنند میگن که دیتا بیس سایت مشکل داره نمیدونم چیکار کنم

سامان

سلام.سوالی از خدمت شما داشتم.اتصال ساب دامنه به هاست دیگر در صورتی که مدیریت آن هاست در اختیار خودمان نباشد آیا میتواند برای دامنه و هاست اصلی که در اختیار خودمان است مشکل امنیتی ایجاد کند؟ویا دسترسی هایی به هاست و دامنه اصلی بدهد؟تشکر

سپهر

سلام من در دایرکت ادمین وردپرس رو نصب کردم و دیتابیس هم ساختم و تامرحله ی اخر رفتم ولی در ورود به پنل کاربری ورد پرس به مشکل خوردم و گفتم برام هاست رو ریست کردن و حالا هر چقدر در پابلیک اچ تی ام ال فایل زیپ ورد پرس رو اپلود میکنم پنل انتخاب زبان وردپرس در سایتم باز نمیشود اتصال دامنه هم با دایرکت ادمین بهم نخورده فقط دستورات رو انجام نمیده ممنون میشم کمکم کنید

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link