آموزش ارتقا کاستم بیلد در دایرکت ادمین (فقط با 8 دستور ساده)

آموزش ارتقا کاستم بیلد در دایرکت ادمین

با ارتقا کاستم بیلد در دایرکت ادمین به ورژن ۲ شما به‌راحتی می‌توانید با کانفیگ دایرکت ادمین موارد دلخواه خود را اعمال نمایید. یکی از آسان تربن راه‌های کانفیگ سرور و مدیریت پنل دایرکت ادمین استفاده از Custombuild می‌باشد.

توسط این ویژگی و با ادیت موارد موردنیاز در فایل Options.conf به راحتی می‌توانید یک سرویس را نصب، حذف، آپدیت و یا کامپایل مجدد نمایید آخرین نسخه کاستوم بیلد ورژن ۲ آن می‌باشد که امکاناتی نظیر کنترل و نصب کامل Nginx و Suhosin و بسیاری از سرویس‌های دیگر را می‌توان به آن اشاره کرد.

Custombuild ابزاری قدرتمند بوده که انجام امور کانفیگ سرویس های شبکه بر روی سرور شما را به راحتی و بدون انجام مراحل پیچیده فراهم ساخته و شما در کسری از دقیقه خواهید توانست هر تغییری را در سرویس های نصب شده بر روی سرور اعمال کنید و ماژول های موردنظر خود را به آن ها اضافه و یا از آن ها حذف کنید.

 

مراحل ارتقا کاستم بیلد در دایرکت ادمین

برای ارتقا کاستم بیلد در دایرکت ادمین باید با دسترسی روت از طریق SSH به لینوکس لاگین نمایید و سپس دستورات زیر را وارد نمایید.

cd /usr/local/directadmin
mv custombuild custombuild_1.x
wget -O custombuild.tar.gz http://files.directadmin.com/services/custombuild/2.0/custombuild.tar.gz
tar xvzf custombuild.tar.gz
cd custombuild
build/.
build all d/.
build rewrite_confs/.

چنانچه تمایل داشته باشید تمامی کانفیگ های مربوط به فایل Options شما دوباره بدون کم کاستی لحاظ شود توصیه می‌کنیم بکاپ این فایل را در مسیر فولدر Custombuild جدید جایگزین نمایید و بعد دستور نصب را پیگیری نمایید.

بدیت صورت تمامی تغییرات اعمالی گذشته شما توسط ورژن جدید کاستم دوباره بر روی سرور ایجاد می شود و دوباره مجبور به کانفیگ مراحل وقت گیر گذشته نیستید.

حال برای اطمینان از ارتقا custombuild دایرکت ادمین دستور زیر را در مسیر دایرکت ادمین خود وارد نمایید چنانچه خروجی نمایش داده شده عدد ۲ بود یعنی شما کار خود را در روند ارتقا کاستم بیلد به درستی انجام داده اید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link