آموزش پارک دامین در پنل دایرکت ادمین (از 0 تا 100 تصویری)

آموزش پارک دامین در پنل دایرکت ادمین

در این جلسه به آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین به صورت قدم به قدم خواهیم پرداخت، چنانچه از هاست لینوکس با کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می کنید و در هنگام خرید هاست قابلیت پارک دامنه بر روی اکانت شما فعال بوده باشد می‌توانید پسوندهای دیگری از دامنه اصلی خود را در صورت وجود بدون نیاز به تهیه‌ی هاست جدید با قابلیت پارک دامین در دایرکت ادمین از این امکان استفاده نمایید.

این ویژگی زمانی کاربرد مناسبی دارد که شما چندین دامنه متفاوت را بدون داشتن ترافیک و یا رتبه خاصی صرفا برای در دسترس بودن و نمایش اطلاعات اولیه بر روی یک هاست به صورت مشترک با دیگر دامنه‌ها پارک نمایید در غیر اینصورت هرگز برای دامنه‌های با ترافیک بالا از این ویژگی استفاده نکنید.

برای استفاده از ویژگی پارک دامین در Directadmin سرویس‌های هاست ارائه شده باید از خاصیت Domain Pointer استفاده نمایید. در این آموزش در ۵ دقیقه به شما نحوه اضافه کردن دامنه جدید را روی هاست یک وب‌سایت دیگر به شما یاد خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

 

آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین به صورت قدم به قدم

بعد از ورود به ناحیه‌ی کاربری دایرکت ادمین هاست خود از بخش Advanced Features بر روی گزینه‌ی Domain Pointers کلیک نمایید. اگر کاربر تازه کار هستید و با نحوه ورود به دایرکت ادمین آشنایی ندارید می توانید از آموزش ورود به دایرکت ادمین استفاده کنید.

آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین

حال در بخش Add New Domain Pointer آدرس دامنه موردنظر خود را وارد کرده و بر روی Add کلیک نمایید.

پارک دامین در دایرکت ادمین

بهتر هستش تیک گزینه‌ی Create as an Alias را قبل از ایجاد Park Domain بردارید. این خاصیت باعث ایجاد یک پارک مستقل شده و دامنه مربوطه را به عنوان یک pointer جدید ایجاد می‌کند و باعث بروز مشکلاتی همچون سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو شده و در سئو وب سایت شما نیز تأثیر منفی خواهد داشت و همواره بهتر است کاربران و موتورهای جستجو شما را تنها با یک آدرس و پسوند بشناسند.

توجه: قبل از پیگیری ادامه آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین از ست بودن Dns های دامنه موردنظر اطمینان حاصل کنید.

برای انجام پارک دامین در دایرکت ادمین باید به دونکته زیر که در متن نیز به آنها اشاره شد توجه داشته باشید.

۱ – باید هاست لینوکسی شما قابلیت پارک دامنه را داشته باشد و به بیان دیگر باید پشتیبان هاست شما این امکان را در هاست شما فراهم نموده باشد.

۲ – پیش از انجام این کار می‌بایست Dns های دامنه‌ی خود را بر روی هاستی که قصد پارک آن دامنه را بر روی آن دارید تنظیم نموده باشید و یا اگر به تازگی عمل پارک دامین در Directadmin را انجام داده باشید ممکن است لازم باشد مدتی صبر کنید تا دی ان اس ها تنظیم شده و سایت شما از طریق آن قابل دسترس باشد.

امیداورم توسط آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین توانسته باشید دامین‌های بلا استفاده خود را بر روی یک هاست مشترک با دامنه اصلی خود پارک کنید و بدون نیاز به هاست اضافی از این خاصیت جهت کنترل ترافیک آن استفاده کنید.

فقط لازم است اضافه کنم پارک دامین برای وب‌سایت‌های معتبر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه از نظر سئو می‌تواند تاثیرات منفی روی رتبه سایت شما داشته باشد. پس اگر دامنه وب‌سایت شما معتبر است حتما یک هاست جداگانه برای سایت خود تهیه کنید تا مشکل افت رتبه و امتیاز منفی گوگل شامل حال شما نشود.

اگر هم هاست تهیه شده توسط شما از هاستینگ مربوطه مجهز به کنترل‌پنل سی پنل است نگران نباشید زیرا روند کار کاملا مشابه بوده و فقط تغییرات کوچکی صرفا در محیط گرافیکی وجود دارد و هیچ چیز خاص و تازه‌ای نیست که شما باید برای آن مجدد جستجو کنید. کافی است وارد پنل شوید و مراحل را فدم به قدم انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link