آموزش ساخت ایمیل در cpanel به صورت تصویری

آموزش ساخت ایمیل در cpanel

در این مقاله به آموزش ساخت ایمیل در cpanel ، مدیریت اکانت ایمیل‌ها،حذف ایمیل و نحوه‌ی forward کردن آن‌ها به ایمیل شخصی خواهیم پرداخت آموزش‌ها با بیان ساده و به صورت گام به گام خواهد بود.

از سری مقالات قبلی، به آموزش نصب سی پنل بر روی لینوکس پرداختیم که می‌توانید آموزشهای دیگر مرتبط با آن را نیز از طریق جستجو در سایت مطالعه کنید.

زمانی که شما برای وب‌سایت خود یک هاست cpanel تهیه می‌کنید امکانات بسیار زیادی را بدست می‌آورید که امکان ساخت ایمیل در cpanel نیز جز این امکانات بی‌نظیر هستش، با داشتن اکانت ایمیل سازمانی مرتبط با دامنه شما می‌توانید به صورت رسمی‌تری به فعالیت در وب بپردازید، همچنین در بسیاری از مواقع شما برای تهیه اکانتهای آنالیز سئو برای وب سایتتان باید یک آدرس ایمیل وابسته به سایتتان داشته باشید.

 

آموزش ساخت ایمیل در cpanel (ایمیل سازمانی)

برای ساخت ایمیل سازمانی با cpanel ابتدا باید توسط دسترسی سی پنل که توسط میزبان وب به شما داده شده به ناحیه کاربری خودتان لاگین کنید، در این بخش شما توانایی کنترل تمامی بخش‌های وب‌سایت خودتان را خواهید داشت. برای ساخت ایمیل در cpanel باید از بخش Email گزینه Email Accounts را انتخاب کنید.

در این بخش شما می‌توانید تمامی اکانت های ایمیل را مشاهده کرده، اکانتی اضافه و یا بعضی را مدیریت و تصحیح کنید.

email accounts-ساخت ایمیل در cpanel

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود. می‌توانید اطلاعات ساخت ایمیل را وارد کنید. فیلدهایی که شما باید برای ایجاد اکانت در cpanel تکمیل کنید شامل موارد زیر خواهند بود.

ایجاد اکانت ایمیل در cpanel

Email: در این فیلد شما باید یک پیشوند برای اکانت ایمیل خود انتخاب کنید، اگر توجه کرده باشید در بسیاری از وب سایتها آدرس ایمیل اصلی با پیشوند info هستش بخش دوم نام اکانت شما همیشه آدرس وب‌سایت شما خواهد بود برای مثال ایمیل سازمانی وب‌سایت مدیر سرور info[at]modireserver.com هستش

Password: در دو بخش مربوط به password باید یک رمز عبور قوی با رعایت پالیسی cpanel انتخاب کنید، از این پسورد در هنگام ورود به ایمیل باکس خودتان استفاده خواهید کرد.

Mailbox Quota: این قسمت بیانگر ایجاد محدودیت فضای استفاده شده برای اکانت ایمیل‌ها خواهد بود. چنانچه فضای هاست شما محدود است و می‌خواهید برای یک کاربر اکانت ایمیل بسازید می‌توانید محدودیتی را در این بخش لحاظ کنید و چنانچه مشکل فضای میزبانی ندارید و اکانت ایجاد شده متعلق به شماست مقدار این فیلد را برابر Unlimited قرار دهید.

با انتخاب گزینه send welcome email with mail client configuration instructions بعد از ساخت ایمیل در cpanel یک ایمیل خوش‌آمد گویی به ایمیل جدید شما ارسال خواهد شد و پیغام موفقیت‌آمیز بودن ساخت اکانت ایمیل را دریافت خواهید کرد.

بعد از تکمیل تمامی قسمت‌ها جهت ایجاد اکانت ایمیل در سی پنل بر روی دکمه Create Account کلیک کنید. خوب به همین راحتی ایمیل سازمانی شما ساخته شد حالا باید بتوانید اطلاعات مربوط به اکانت ساخته شده را همانند عکس زیر مشاهده کنید.

اکانت ایمیل در cpanel

 

چگونه پسورد اکانت ایمیل در cpanel را تغییر بدهیم؟

برای تغییر پسورد ایمیل کافی است در همان بخش Email Accounts بر روی عبارت password کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده شما باید اطلاعات مربوط به فیلد پسورد جدید را تکمیل کرده و با زدن دکمه Change Password تغییرات را ذخیره کنید، در هر لحظه که بخواهید برای لغو عملیات می‌توانید بر روی دکمه Cancel کلیک کنید

تغییر پسورد اکانت ایمیل در cpanel

 

چگونه می‌توان فضای محدودسازی اکانت ایمیل در cpanel را تغییر داد؟

برای تغییر فضای مربوط به اکانت ایمیل کافی است بر روی Quota کلیک کنید در این بخش شما می‌توانید محدودیت در نظر گرفته شده برای فضای ایمیل‌های خود را تغییر بدهید.

تغییر محدودیت فضای اکانت ایمیل در cpanel

در صفحه جدید باز شده به راحتی حجم موردنظر خودتان را وارد کنید و بعد تغییرات را ذخیره کنید و طبق همیشه برای لغو عملیات می‌توانید از دکمه Cancel استفاده کنید.

 

نحوه حذف اکانت ایمیل در سی پنل

برای حذف اکانت ایمیل کافی است بر روی عبارت Delete بر روی ایمیل موردنظر کلیک کنید، یک صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد و سؤالی مبنی بر اطمینان از حذف اکانت ایمیل در cpanel از شما خواهد پرسید با تائید این پنجره اطلاعات مربوط به اکانت موردنظر به صورت دائمی از روی هاست حذف خواهد شد.

حذف اکانت ایمیل در cpanel

 

چگونه به Webmail اکانت خود دسترسی پیدا کنیم؟

برای رفتن به webmail اکانت موردنظر و مدیریت پیام‌ها و یا ارسال پیام از طریق cpanel کافی است بر روی عبارت More کلیک کنید، در صفحه باز شده با وارد کردن اطلاعات لاگین اکانت که در مرحله اول ساختید می‌توانید به راحتی به بخش مدیریت ایمیل خود وارد شوید.

دسترسی به webmail

 

چگونه اکانت ایمیل سی پنل را forward کنیم؟

چنانچه بخواهید یک نسخه از ایمیل‌های ارسال شده به ایمیل سازمانی شما مستقیما به ایمیل شخصی شما فرستاده شود کافی است یک Forward Email در cpanel ایجاد کنید.

از بخش Email بر روی Forwarders کلیک کنید.

نحوه forward کردن ایمیل در cpanel

در این بخش با زدن بر روی دکمه Add Forwarder در فیلد Address to Forward پیشوندی ایمیلی که در نظر دارید آن را فوروارد کنید را وارد نمایید. در قسمت Forward to Email Address نیز آدرس ایمیل شخصی خودتان که می‌خواهید ایمیل‌ها به آن forward شوند را وارد کنید و بر روی دکمه Add Forwarder کلیک نمایید.

forward ایمیل cpanel

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link