آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین (راهنمای تصویری)

آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

شما با ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین می‌توانید فایل‌های خود را بدون نیاز به پنل کاربری بر روی هاست خود با امنیت و سرعت قابل توجهی منتقل کنید.

ftp یا به اختصار File Transfer Protocol روشی امن، قابل اطمینان و سریع برای انتقال فایل‌ها که بین کامپیوترها به کار می‌رود. زمانی که شما اقدام به خرید هاست می‌کنید اطلاعات ftp آن نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد، در مواقعی که نیاز داشته باشید اکانتهای بیشتری را ایجاد کنید می‌توانید از کنترل پنل دایرکت ادمین هاست خود اقدام به ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین کنید.

بعد از ایجاد اکانت ftp در دایرکت ادمین کافی است یک نرم‌افزار مدیریت فایل بر روی کامپیوتر خود نصب کنید FileZilla و CuteFTP نمونه‌های معروف برای این کار هستند. سپس با دادن اطلاعات اکانت از طریق نرم‌افزار به هاست متصل می‌شوید و بعد می‌توانید فایل‌های خود را بر روی سرور قرار دهید، دانلود کنید و حتی فایلی را ادیت کنید.

 

مراحل ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

ابتدا از طریق ناحیه کاربری دایرکت ادمین وارد هاست لینوکسی خودتان شوید، چنانچه تازه‌کار هستید می‌توانید از آموزش ورود به دایرکت ادمین استفاده کنید. سپس بر روی FTP Management کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت اکانتهای ftp شوید.

ftp mangement-ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود برای ساخت اکانت ftp جدید بر روی Create FTP account کلیک کنید.

create ftp account-ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

در حالت پیش‌فرض زمانی که میزبان شما برای شما هاست را ایجاد می‌کند یک اکانت ftp هم نام یوزر هاست شما هم برایتان ایجاد شده که دارای اطلاعات ورود یکسان با اکانت هاست شماست.

در صفحه پیش رو شما برای ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین باید فیلدهای مربوطه را پر کنید تا بر اساس اطلاعات وارد شده یک یوزر مشخص برای شما ساخته شود.

ftp account information-ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

FTP Username: در این بخش باید نام اکانت جدید را وارد کنید، اکانت ftp ساخته شده دارای پسوندی با آدرس دامین شما خواهد بود.

Enter Password: در این فیلد و فیلد Re-Enter Password باید یک پسورد قدرتمند با رعایت پالیسی های امنیتی وارد کنید. می‌توانید از دکمه Random به منظور ساخت پسورد نیز استفاده کنید، فقط توجه کنید که بعد از ساخت اکانت ftp باید پسورد رو یکجا یادداشت کنید تا بعداً موقع اتصال به هاست بتوانید از آن استفاده کنید.

Domain: با انتخاب این گزینه یک دایرکتوری home برای یوزر شما در دایرکتوری قبل از public_html یا همان روت هاست ساخته خواهد شد.

Ftp: با انتخاب این گزینه دایرکتوری home در مسیر public_html ساخته خواهد شد.

User: انتخاب این گزینه باعث ایجاد دایرکتوری home در درون public_html می‌شود.

Custom: گزینه custom نیز همانطور که از نامش مشخص است قابلیت ساخت دایرکتوری home را در مسیر دلخواه شما می‌دهد.

بعد از پر کردن تمامی فیلدها با دقت، بر روی دکمه Create جهت ساخت اکانت Ftp در دایرکت ادمین کلیک کنید.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید اکانت ما ساخته شد، اگر بخواهید اکانتی را مسدود و یا آن را حذف کنید در همین بخش می‌توانید اقدام کنید.

اگر بخواهید پسورد یک اکانت را تغییر دهید به بخش Ftp Management برگشته و بر روی change کلیک کنید. در این قسمت به راحتی می‌توانید پسورد رو تغییر بدید.

change password-ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

چنانچه بخواهید از طریق مرورگر خود به بخش دایرکتوری home اکانت خودتان دسترسی داشته باشید کافی است آدرس وب‌سایت خود را با پروتکل ftp به جای http به شکل زیر وارد کنید.

ftp://yourdomain.com

ftp login-ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

در این هنگام یک پنجره پاپ آپ برای شما باز شده و از شما اطلاعات ورود، شامل username و password را می‌پرسد بعد از ورود اطلاعات شما می‌توانید تمامی فایل‌هایی که در این دایرکتوری را قرار دادید مشاهده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link