آموزش رفع مشکل ssl به طور کامل (گام به گام تا رفع مشکل)

آموزش رفع مشکل ssl به طور کامل

به دلیل استفاده زیاد مدیران سرور از ssl بر روی وب سایت های خود بروز خطاهای رایج در این پروتکل نیز افزایش می یابد با توجه به درخواست زیاد کاربران سایت از ما مبنی بر قرار دادن آموزشی جامع برای این مورد تصمیم گرفتیم امروز با مقاله آموزش رفع مشکل ssl در خدمت شما باشیم.

پروتکل HTTPS یا (Hypertext transfer protocol secure) ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS می‌باشد که جز امن‌ترین پروتکل‌های ارتباطی می‌باشد.

به دلیل اهمیت مقوله‌ی امنیت در تمامی سطوح تبادل اطلاعات، امروزه استفاده از پروتکل امن SSL بسیار رواج یافته و سایتهای بسیاری از این پروتکل برای تبادل امن دوطرفه خود با کاربران استفاده می‌کنند تا از سرقت اطلاعات توسط سودجویان و هکرها ممانعت به عمل آید و قدمی مثبت درروند امنیت سایت خود برداشته باشند.

پیام‌های هشدار ممکن است حتی در سایتهای امن و معتبری همچون بانک‌ها به کررات دیده شوند و یکی از دلایل آن عدم ولیدت کردن لایسنس SSL مورداستفاده در این سایتها به دلیل بحث تحریم می‌باشد که در سایتهای بانکی بعضاً این موارد دیده‌شده است.

راه حل رفع مشکل ssl در مرورگر فایرفاکس

بعد از باز کردن این‌گونه سایتها در مرورگر خود ابتدا پیغامی مانند زیر دریافت خواهید کرد

آموزش رفع مشکل ssl

برای بستن این پیام‌بر روی I Understand the Risk کلیک نمایید. در ادامه صفحه پیامی مانند عکس زیر ظاهرشده در این قسمت بر روی Add Exception کلیک کنید.

risk-رفع مشکل ssl

حال پنجره‌ای مانند زیر ظاهرشده ابتدا بر روی Get Certificate و بعد بر روی Confirm Security Exception کلیک نمایید تا سایت موردنظر برای شما باز شود. confirm security exception-رفع مشکل ssl

resend-رفع مشکل ssl

 

رفع مشکل ssl در مرورگر گوگل کروم

در این مرورگر فقط پیام با صفحه‌ای قرمزرنگ ظاهر می‌شود که با کلیک بر روی Proceed anyway مشکل برطرف خواهد شد.

 

رفع مشکل ssl در مرورگر اکسپلورر

در این مرورگر فقط یک صفحه‌نمایش داده خواهد شد و با زدن Continue to this website سایت برای شما به‌طور کامل بازخواهد شد و مشکلی وجود نخواهد داشت.

add exception in explorer-رفع مشکل ssl

اگر بر روی سرورتان ssl را نصب کرده‌اید و قصد استفاده از https به جای http را دارید حتماً آموزش ریدایرکت http به https را مطالعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۳

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس

سلام من یه پروگرمر دارم که در زمان اجرا باید به دیتا بیس سرور چینی مربوط به خودش وصل بشه اما با این خطا مواجه میشم ممکنه راهنمایی بفرمایید
the request was aborted: could not create ssl/tls secure channel

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link