پیدا کردن مسیر php.ini در لوکال هاست و تمامی کنترل پنل‌ها

پیدا کردن مسیر php.ini در لوکال هاست و تمامی کنترل پنل‌ها

برای اعمال تغییرات در سرویس php بر روی سرور خود نیاز خواهید داشت تا با پیدا کردن مسیر php.ini آن را ویرایش کرده و تغییرات موردنظر خود را اعمال نمایید.

مسیر این فایل در کنترل پنل‌های مختلف متفاوت بوده که در این آموزش قصد داریم روش‌های کاربردی و ساده‌ای را به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی این فایل را بر روی هر نوع سیستم‌عاملی و هر نوع پنلی به راحتی پیدا کنید.

حتی اگر برای تست از لوکال هاست نیز استفاده می‌کنید این روش برای شما کارا خواهد بود. فایل php.ini فایل کانفیگ سرویس php است که می‌تواند در نصب اکستنشن‌ها و همچنین تامین امنیت سرور بسیار موثر و کاربردی باشد و یک مدیر سرور باید با نحوه کار کردن آن کاملا آشنا باشد.

 

پیدا کردن مسیر php.ini در لینوکس

یکی از ساده‌ترین روش‌های پیدا کردن مسیر php.ini بر روی سرور استفاده از یک فایل php شامل فانکشن phpinfo می‌باشد.

این فانکشن وظیفه برگرداندن اطلاعات تمامی پارامترهای سرویس php را بر عهده دارد. البته باید توجه داشته باشید اگر این فانکشن توسط مدیر سرور مسدود شده باشد اجرای این فایل برای شما خروجی بر نخواهد گرداند.

برای این کار بر روی هاست خود در هر مسیری که هستید می‌توانید این کار را انجام دهید، ولی توصیه ما طبق همیشه روت هاست شما خواهد بود. ابتدا توسط پنل و یا اگر مدیر سرور هستید توسط ویرایشگر nano یا vi یک فایل با نام phpinfo.php بسازید.

پیدا کردن مسیر php.ini در لینوکس

البته نام این فایل مهم نیست فقط حتماً پسوند php داشته باشد سپس درون آن محتویات زیر را قرار داده و فایل را ذخیره کنید.

<?php
Phpinfo();
?>

حال در مسیری که هستید باید به صورت کامل مسیر را در مرورگر خود وارد کرده تا فایل مربوطه فراخوانی شود. برای مثال من این فایل را در روت وب‌سایت خودمان قرار دادم پس در مرورگر به صورت زیر آدرس را وارد می‌کنم.

http://www.modireserver.com/phpinfo.php

خروجی نمایش داده شده همانند عکس زیر خواهد بود ولی مسیرها و کانفیگ ها ممکن است متفاوت باشد.

phpinfo-پیدا کردن مسیر php.ini

به همین راحتی با یک فایل php توانستیم مسیر فایل رو یافته و حالا با پیدا کردن مسیر php.ini می‌توانیم تغییراتی که مدنظر داریم را درون این فایل لحاظ کنیم.

خوب حالا یکسری از کاربران یا از پنل خاصی استفاده نمی‌کنند و یا حتی در حال حاضر وب سایتی برای میزبانی ندارند که بخواهند این فایل را فراخوانی کنند. اگر در این مورد دسترسی روت به سرور خود دارید ابتدا توسط دسترسی روت با اتصال به ssh دستور زیر را وارد کنید.

php --ini

اصولاً برای پیدا کردن مسیر php.ini باید مسیرهای مشخصی رو بگردید حتی اگر از این روش‌های گفته شده آگاهی نداشته باشید مثلاً

/etc/
/usr/lib/
/usr/local/php/

حالا اگر باز نخواستید از روش‌های بالا استفاده کنید و به عنوان مدیر سرور بخواهید از یک دستور سرچ استفاده کنید می‌توانید از دستوری که در آموزش دستورات لینوکس هم مفصلاً به آن پرداختیم استفاده کنید. در زیر این دستور رو دوباره برای شما نوشتم تا سریع‌تر بتونید از اون استفاده کنید.

find / -name php.ini

خوب دستور رو هم یک توضیح کوچکی بدم راجبش، این دستور از بالاترین شاخه در لینوکس یعنی / شروع به جستجوی تمامی فایل‌هایی که در نامشان اسم php.ini باشه میکنه و هر فایلی رو پیدا کنه برای شما نمایش میده. اگر مشاهده کردید چندین ورژن برای شما آورده اونی که با ورژن کنونی php شما هم نام هستش فایل درست خواهد بود.

در عکس زیر فایل مربوط به سرور من همانی هستش که دورش خط کشیدم چون ورژن php سرور من ۵٫۶ هستش

پیدا کردن فایل php.ini در دایرکت ادمین

روشی که در این آموزش ارائه شده است مستقل از ورژن php سرور شما خواهد بود و بدین شکل می‌توانید به راحتی مسیر فایل کانفیگ موردنظر خودتان را پیدا کنید.

 

ویدیوی آموزش پیدا کردن مسیر php.ini

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۵

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد شکوری

باسلام
من از راه ایجاد فایل phpinfo.php رفتم و یه مسیر هم برای فایل php.ini بهم داد اما نمی تونم برم به اون مسیر، لطفا راهنماییم کنید که چطور اون مسیر رو پیدا کنم؟!

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link