هاست وردپرس چیست؟ 2 تفاوت اساسی آن با هاست معمولی

هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست معمولی لینوکسی دارد؟

در این آموزش به مفهوم دقیق عبارت هاست وردپرس چیست خواهیم پرداخت و شما را با تفاوت آن نسبت به هاست معمولی آشنا خواهیم کرد.

هاست وردپرس یک هاست از نوع لینوکسی با کانفیگ های منحصر به فرد می باشد که قدرت بسیار زیادی در میزبانی از وب سایت هایی که از این cms استفاده می کنند دارد.

وردپرس به دلیل استفاده از پلاگین‌های متفاوت نیاز زیادی به منابع سرور برای عملکرد بهتر خواهد داشت، پس اگر قصد خرید هاست برای وب‌سایت وردپرسی خود را دارید حتما این مورد را مدنظر داشته باشید و سعی کنید از هاست مخصوص وردپرس برای سایت خود استفاده نمایید تا علاوه بر سرویس‌دهی بهتر سایت شما به کاربرانتان از قطعی‌های مکرر روی سایت نیز جلوگیری کنید.

 

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یا Cms می‌باشد که به دلایل متعددی همچون متن باز بودن، ارائه‌ی آپدیت‌های منظم، دارا بودن پلاگین‌ها و تم‌های متنوع و کاربردی بسیار محبوب و پراستفاده می‌باشد.

این cms یک سیستم مدیریت محتوای فراگیر است، به طوری که امروزه نرخ بالایی از سایت ها از این سیستم برای راه اندازی بهره گرفته اند.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP کدنویسی شده لذا باید میزبان وب‌سایت شما باید از نوع هاست لینوکس بوده و بر روی سرور MYSQL و PHP و Apache حتماً نصب و راه‌اندازی شده باشد.

سایت رسمی WordPress با ارائه تمامی راه‌کارهای مدیریتی و امکانات به صورت رایگان خدمتی بزرگ در حق وبمستران می‌باشد که شما هم می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

وردپرس چیست؟

وردپرس به دلایل کدنویسی و اضافه شدن قابلیت جدیدی به نام Heartbeat در بخش مدیریت آن استفاده از منابع سخت‌افزاری سرور را به شدت درگیر می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا میزبان هاستینگ این‌گونه وب‌سایت‌ها از ارائه خدمات به آن‌ها خودداری کنند و یا نتوانند سرویس با کیفیتی ارائه کنند.

اگر شما به عنوان وبمستر قصد راه اندازی وب‌سایت شخصی خود را با استفاده از وردپرس دارید باید حتماً در هنگام خرید هاست به این نکته توجه کنید و از میزبان هاستینگ خودتان بهترین سرویس برای میزبانی وردپرس را بخواهید.

اگر قبلاً از وردپرس بر روی لوکال هاست استفاده کرده‌اید و حالا تصمیم دارید اطلاعات خود را به هاست انتقال دهید می‌توانید از آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست استفاده کنید.

 

هاست وردپرس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱ – هاست لینوکس موردنظر شما نباید دارای محدودیت توابع PHP برای عملکرد صحیح باشد.

۲ – مشکلی رایج استفاده کنندگان از هاست لینوکس برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بسیاری از مواقع محدودیت‌های Max_Post_Size و Max_Upload_Size و همچنین مموری لیمیت می‌باشد که باید به آن توجه نمایید.

۳ – به دلیل استفاده‌ی زیاد از منابع سرور توسط وردپرس باید سرور میزبانی دارای منابع زیاد و سخت‌افزارهای پرمیوم حرفه‌ای باشد.

یکی دیگر از مواردی که در موقع خرید هاست باید به آن توجه کافی داشته باشید ساپورت هاست میزبانی از تمامی خواص و ویژگی‌های وردپرس و خصوصاً پلاگینهای آن است.

هاست وردپرس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در مواقعی ارائه‌دهندگان خدمات هاست وردپرس ترجیح می‌دهند مشتریان خود را محدود کنند تا اینکه با مشکلات کندی و بالا رفتن لود سرور درگیر شوند و حتماً باید این مورد را مدنظر داشته باشید.

اگر بخواهیم در یک تعریف صریح و کلی جمله هاست وردپرس چیست را بیان کنیم باید بگوییم هاستی که به صورت کامل از وردپرس پشتیبانی کرده و به دلیل استفاده از پلاگین‌ها مشکل لود و کندی نداشته و کاملاً پایدار باشد.

 

چرا باید از هاست مخصوص وردپرس استفاده کنیم؟

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم وردپرس برای داشتن عملکردی متناسب با نیازهای ما باید پلاگین‌های متعددی را بر روی خود نصب داشته باشد.

در حالت کلی وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا و یا سایت ساز قدرتمند، امن و بسیار سریع است که به جرات می‌توان گفت رقیبی ندارد ولی زمانی که پلاگین‌های متعدد و بعضاً مشکل‌دار که به درستی و بهینه کدنویسی نشده باشند بر روی آن نصب شود به شدت می‌تواند روی خروجی آن تأثیرگذار باشد.

این پلاگین‌ها منابع سخت‌افزاری سرور را به شدت درگیر کرده و سایت شما را کند می‌کنند به همین دلیل باید از هاست وردپرس مخصوص این cms استفاده کنید تا بتوانید با راندمان بهتری فعالیت نمایید.

هاست وردپرس دارای منابع سخت‌افزاری بیشتر و قوی‌تری هستند و از نظر نرم‌افزاری نیز دارای تنظیمات خاصی است که می‌تواند سایت شما را بسیار بهینه‌تر کند.

داشتن مقدار سی پی یو بیشتر، قوی‌تر و نسل جدیدتر، هاردهای نسل جدید SSD و پورت شبکه پر قدرت در هاست‌های وردپرسی جز نقاط قوت این نوع هاست محسوب می‌گردند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۷

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link