آموزش ورود به دایرکت ادمین به طور کامل (تصویری 0 تا 100)

آموزش ورود به دایرکت ادمین

در این جلسه قصد داریم تا برای کسانی که به تازگی هاست لینوکسی با کنترل پنل دایرکت ادمین خریداری کرده‌اند به آموزش ورود به دایرکت ادمین بپردازیم.

بعد از مراحل ثبت دامنه و خرید هاست با توجه به نوع میزبانی وب‌سایت شما چنانچه از نوع لینوکسی باشد در اغلب موارد کنترل پنل مدیریتی وب‌سایت شما از نوع دایرکت ادمین و یا سی پنل خواهد بود اگر بعد از دریافت اطلاعات ورود نتوانستید به پنل مربوطه لاگین نمایید می‌توانید آموزش ورود به دایرکت ادمین را دنبال کنید.

یک توضیح کوچک هم در رابطه با پنل دایرکت ادمین داشته باشیم و بعد بریم سراغ آموزش، دایرکت ادمین منحصرا روی سرورهای لینوکسی فقط قابل نصب هستش، مزیت آن نسبت به دیگر پنل‌های موجود هم‌چون سی پنل، سبک بودن و عدم داشتن مشکلات تحریمی می‌باشد.

این پنل توسط یک شرکت کانادایی ارائه میشه ولی سی پنل توسط سازنده‌ی امریکایی ارائه شده که به شدت هم روی کاربران ایرانی حساس هستش و در صورت آگاهی از ایرانی بودن استفاده کننده، لایسنس مربوط به پنل رو حذف میکنه و برای مدیران سرور و کاربران هاستینگ مشکلاتی رو ایجاد می‌کند.

برای همین تصمیم گرفتیم به آموزش این پنل به صورت دقیق‌تری بپردازیم تا اگر شما هم دچار مشکلات تحریمی شدید بتوانید با جایگزینی مناسب دایرکت ادمین این مورد را برای خود و یا مشتریانتان رفع کنید.

 

آموزش ورود به دایرکت ادمین قدم به قدم

روش ورود به کنترل پنل ها به صورت فرم سوکت یعنی با فرمت IP:PORT می‌باشد و در انواع پنل های لینوکسی و ویندوزی فقط پورت‌ها متفاوت می‌باشد پورت ورود به دایرکت ادمین ۲۲۲۲ بوده و با روش سوکت به صورت زیر می‌توانید وارد اکانت هاست لینوکس خود شوید.

http://ip:2222

توجه کنید باید آدرس IP سرور میزبانی که توسط هاستینگ مربوطه به شما داده می‌شود را جایگزین نمایید.

login-ساخت a record در دایرکت ادمین

بعد از ست کردن دامین خود بر روی هاست مربوطه دیگر نیازی به ورود با آدرس IP نخواهید داشت و با فرمت زیر میتوانید با آدرس دامنه وب‌سایت خودتان با ورود به دایرکت ادمین کارهای مدیریتی را وب‌سایت خود را انجام دهید.

آموزش ورود به دایرکت ادمین را با ذکر یک نکته دیگه به پایان می‌بریم اونم اینکه چنانچه بر روی وب‌سایت و یا IP سرور شما SSL فعال باشد می‌توانید با پروتکل امن SSL به دایرکت ادمین وارد شوید.

البته حتما توجه داشته باشید که بعد از نصب ssl باید توسط آموزش ریدایرکت http به https آدرس url های خود را تغییر دهید. خوب به همین راحتی توانستیم وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شده و حالا می‌توانیم به راحتی وب سایت خودمان را مدیریت کنیم.

https://site.com:2222

همانند سی‌پنل در دایرکت ادمین نیز می‌توانید با استفاده از آدرس دامنه و همچنین hostname نیز به هاست خود لاگین نمایید با این تفاوت که به جای آدرس آی پی در مرورگر یا باید آدرس سایت خود را با پورت ۲۲۲۲ وارد کنید و یا آدرس hostname بعلاوه پورت ۲۲۲۲ در این حالت نیز می‌توانید به هاست شخصی خود لاگین نمایید.

آموزش ورود به دایرکت ادمین

توصیه می‌کنیم برای حفظ امنیت بیشتر اگر خودتان صاحب سرور هستید پورت پیش فرض ۲۲۲۲ را به پورتی دیگر تغییر دهید تا از حملات موسوم به brute force اتک در امان بمانید اگر هم صرفا هاست اشتراکی خریداری کرده‌اید باید این مورد را به مدیر سرور و یا هاستینگ خود گزارش دهید.

تذکر: چنانچه موقع زدن اطلاعات ورود به دایرکت ادمین این عمل با چندین بار خطا همراه باشد IP شما برای مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد شد و دیگر امکان دسترسی به دایرکت ادمین را نخواهید داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link